Cześć,
Gary w swojej książce zapytany:
Jak zostać przedsiębiorcom? odpowiedział: Jeśli masz 14 lat, to sprzedaj innemu dziecku koszulkę. Przedsiębiorcy sprzedają,wiec rozkręć swój biznes lub zacznij sprzedawać.
Na co przedsiębiorcy powinni kierować swój czas? odpowiedział: musisz prześledzić swoje DNA. Jeśli myślisz na poziomie ogółów, postaraj się przeznaczyć więcej swojego czasu na umiejętności praktyczne. Jeśli koncentrujesz się na szczegółach, postaraj się ok 30% swojego czasu przeznaczyć na weryfikację swoich pomysłów i sprawdzenie ich w realnym świecie.
Jeśli jesteś przedsiębiorcom, lub zamierzasz nim być, to dzisiaj zapraszam Ciebie do przewodnika jak, prowadzić swój biznes skutecznie. Poniżej przedstawiam Ci wartościowe wskazówki mojego guru biznesowego. Przeczytaj i skomentuj, czy zgadzasz się z nimi.
- Spędzaj swój czas ma tematach związanych z patrzeniem w chmury, ale codziennie brudź swoje ręce.
Czym mogą być dla Ciebie chmury? Symbolizują one obraz szerszej całości, czyli cele jakie mogą przyświecać przedsiębiorcy w perspektywie jakiegoś czasu. Dla przykładu chmurami mogą być: wartość jaką dajesz klientowi, cierpliwość do pracowników, bycie realistą, patrzenie długofalowe przez pryzmat swoich wartości, robienie codzienne nowych rzeczy.
Natomiast, aby osiągnąć sukces, należy jeszcze pobrudzić sobie ręce, czyli inaczej wiedzieć co się robi w swoich biznesie. Dla przykładu może to być, znajomość tego jak działają reklamy na FB, albo umiejętność wyliczenia zwrotu z inwestycji dla nieruchomości które sprzedajesz. Ale trzeba być w tym najlepszy w tym co się robi, nie tylko być po środku. Trzeba nauczyć się ustawiać priorytety i szybko decydować co pcha nas do przodu.
- Stosuj odpowiedni sposób komunikacji z klientem – tylko przykłady i swój własny kontekst wypowiedzi.
Tak. Informacja jest teraz dobrem, a internet dał nam teraz narzędzie do nauki. Nie potrzebujemy nauczyciela, który mógłby nam dostarczyć podstawowej wiedzy. Jedyne co się teraz liczy, to opinie, interpretacje, kontekst, a w tym zakresie największą wartość mają profesjonaliści. Także jeśli chcesz zostać przedsiębiorcom korzystając z zasobów on line, to najważniejsze są przykłady i kontekst wypowiedzi, ponieważ nikt nie może ich powtórzyć. Czyli szukasz takiego sposobu komunikacji, jakiego nikt nie będzie umiał powielić.
- Podejmuj ryzyko – odkrywaj swoją pasje i ją konsekwentne realizuj
Każdy w życiu powinien rozbić dwie rzeczy – odkrywać swoją pasję, a potem ją realizować. Warto, aby wiedzieć co się chce robić i w jaki sposób to należy robić. Nie zawsze droga przedsiębiorcy prowadzi na studia, można od razu od razu zacząć robić biznes. Jednak, aby to robić, należy umieć podejmować ryzyko i próbować nowych rzeczy. Ale jeśli chcę się po eksperymentować, to warto iść na studia, natomiast studia mogą być wielkim marnotrawstwem czasu i pieniędzy. Wiec jeśli chcesz być lekarzem, czy prawnikiem, to musisz iść na studia, jeśli chcesz być przedsiębiorcom, to liczy się pomysł na biznes.
- Planuj w terminie krótkofalowym – improwizuj i dostosowuj się do nowej rzeczywistości.
Nie powinno się ustalać celów na pięć lat, Pięć lat temu nie było takich systemów jak Instagram, czy GoPro. Świat zmienia się tak szybko, że nie możemy przewidzieć jak będzie wyglądał świat za jeden rok. Dzisiejsza sytuacja związana z koronowirusem pokazuję, to że trzeba wsłuchiwać się w głos klienta i trzeba dostosowywać się do niego, prowadzić firmę i zajmować się marketingiem. Rób tak jak prawdziwy trener, który dokonuję zmian po pierwszej połowie. Jeśli zespół przegrywa 32-21 po pierwszej połowie, to automatycznie zmienia zasady gry na korzyść swojej drużyny. Tak działa przedsiębiorca, improwizuję i dostosowuję się do nowej rzeczywistości.
- Nie stresuj się małymi problemami dnia codziennego
Przedsiębiorcy osiągają sukcesy, jeśli mają długofalową perspektywę, swoją tzw gwiazdę polarną, prawdziwą i długofalową wizje, wówczas przestają się przejmować drobiazgami, ponieważ działają w oparciu o inną stawkę. Kiedy się nie stresujesz, masz o wiele więcej energii do działania. Należy skupić się na celu długofalowym, wówczas działa się skuteczniej, także w krótkich okresach czasu.
- Bądź sprzedawcą
Twoje wiedza o produkcie może być ograniczona, ponieważ świetny sprzedawca wina jest przed wszystkim biznesmenem, a dopiero potem ekspertem w dziedzinie produktu. Tutaj Gary przywołuje przykład winiarza, który może mieć świetny smak, ale może nie znać się na swoim biznesie. Wiec możesz i powinieneś być ekspertem, ale co najważniejsze, dostarczaj wartość, którą sprzedasz. Wiec w przypadku wina może to być połączenie kilku szczepów wina w jeden smak, taki jakiego nigdy, żadna fabryka jeszcze nie stworzyła.
- Miej swój wymarzony produkt
Twój produkt ma być tym przeciwieństwem nijakości, ma być efektem Twojej ciężkiej pracy i patrzeniem do przodu. Nijakość jest do bani, brak motywacji jest do bani, także Twój produkt, to efekt pasji i zaangażowania w to co robisz.
- Wybierz jedną opcję
Na końcu chcę Ci powiedzieć, że problemem nie muszą być te wszystkie zagadnienia, o których piszemy powyżej, a opcję i ilość pomysłów jakie chcesz zastosować. Wiec wybierz, to co czujesz na podstawie własnej intuicji i działaj.
pozdrawiam,
Ewa
Zbuduj swoją strategię sprzedaży:
Dodaj komentarz