Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer58931/public_html/biznesowedna.com.pl/wp-content/themes/virtue_premium/lib/classes/class-virtue-get-image.php on line 44

Zmiana sytuacji biznesowej u Twoich klientów – jak im możesz pomóc? Bonus – Strategia rozmowy telefonicznej.

Cześć,

Dzisiaj mamy 27 marca 2020, dzień w którym Twoi klienci zamykają się w swoich biznesach, w którym firmy boją się inwestować, wiec zmienia się sposób prowadzenia rozmów i proponowania im rozwiązań. Powiem Wam, że teraz przetrwają najlepsi czyli tacy którzy umieją wzajemnie sobie pomagać, a zaraz Wam jak tego dokonać.

W dzisiejszym artykule, przedstawię Ci wskazówki, które spowodują, że od razu będziesz mógł pomóc klientom w sytuacji korono wirusa.

1. Wprowadzenie strategii tu i teraz. 

Zanim jednak zaczniesz rozmawiać z klientem musisz się zastanowić jak dzisiaj zmieni się Twoja strategia sprzedaży, która już dzisiaj nie jest aktualna w stosunku do tego co było jeszcze 2 miesiące temu. Strategia biznesowa – brzmi jak coś wielkiego, skomplikowanego i kosztującego grube miliony. Czym jest strategia firmy? Czy musi być zagmatwana i trudna? Nie strategia dzisiaj musi być prosta. Są dwie strategię sprzedaży, jedna to strategia długofalowa, w której budujesz takie elementy jak persona twojego klienta oraz proces sprzedaży, a druga strategia to strategia zabezpieczenia klienta w problemach tu i teraz.  Jeśli teraz jest Ci teraz potrzebna sprzedaż, to najlepiej jak rozwiążesz klientowi problemy tu i teraz. Klienci teraz nie patrzą do przodu, ponieważ sytuacja ich zmusza o podejmowanie bieżących decyzji z dnia na dzień, tu i teraz.

2. Ustalenie potrzeb i produktów na czas kryzysu 

Kolejno zastanów  się jakie teraz klienci mogą mieć potrzeby lub jakie produkty możesz teraz uruchomić w postaci tzw. pakietu antykryzysowego. Wiec pierwszą wskazówką jaką mogę Ci dać, to  wybierasz strategię, biznesową jak teraz będzie najlepsza dla klienta. Jeśli tak jak ja uznajesz, że będzie to strategia za spokojnienie potrzeb, tu i teraz, to stwórz teraz produkt, który będzie zaspokajał potrzeby teraz. Aby łatwiej było by dobrać taki produkt, to zastanów się jakie 4 główne potrzeby pomożesz teraz zaspokajać klientowi. Dla przykładu dla mnie bardzo ważnym tematem jest szeroko pojęte zdrowie, oraz jako zdrowie ciało oraz zdrowe jedzenie, w związku z tym, chcąc mi sprzedać supletywny mogę mieć takie 4 główne potrzeby teraz w czasie koronowianina: 1. Potrzeba związana z dostarczaniem mikroelementów, które dają mi odporność, potrzeba związana z brakiem choroby w czasie korona wirusa może być to trudne, czy też potrzeba jędrnego ciała, ponieważ pracuję z domu i chcę mieć jędrne ciało. Przykład biznesowy, w którym świadczymy usługi doradztwa biznesowego związanego z układaniem procesów. Klient teraz może na nowo układać procesy w swoim biznesie. Zanin zaczniesz się kontaktować z klientem przemyśl jakie 4 główne potrzeby może mieć klient  teraz i na tej podstawie zbuduj zwój produkt jako tzw pakiet antykryzysowy. W rozmowie z klientem motywuj go d działania, ponieważ rolą Twoją jako właściciela biznesu jest pokazywanie zagrożeń oraz tego co się stanie jak nie jak nic nie będzie robił.

3. Efektywny sposób komunikacji z klientem 

Trzecią wskazówką bardzo ważną, jest teraz sposób przedstawiasz ofertę czy prezentację. Nie mówisz już o potrzebach,  które były kiedyś, a mówisz im o tym co teraz jest ważne. Wiec teraz musisz od nowa zastanowić jak będziesz rozmawiał z klientem. Teraz to jak będziesz mówił z klientem jest bardzo istotne. Takie psychologiczne elementy są bardzo istotne. Szczególnie widzę to w działach handlowych, gdzie jeden z handlowców przedstawia coś w inny sposób, a inny jeszcze inaczej.

4. Przygotowanie schematu rozmowy 

Kolejną wskazówką jaką chcę Ci tutaj przedstawić, to aby wszystkie te elementy rozmowy dobrze przeprowadzić z klientem, umiesz to ubrać w schemat rozmowy i przedyskutuj ją z najmniej 4 osobami w Twojej firmie lub najbliższym otoczeniu. Czyli przeprowadź próbne rozmowy z osobami, z którymi procujesz aby uzyskać od nich Facebook.

Bonus – strategia rozmowy telefonicznej z klientem 

A teraz opracujmy schemat przygotowania się rozmowy telefonicznej, w którym przeprowadzasz swojego klienta od punktu a do punktu b.

Ta strategia nazywa się „5 konkretów kroków”

  1. Cel rozmowy telefonicznej (cel minimum i maximum)– czyli co chcemy uzyskać podczas rozmowy, chcemy coś dowiedzieć się o firmie, czy chcemy umówić kolejną rozmowę, chcemy zweryfikować klienta pod kątem budżetu.
  2. Określ profil osoby z którą chcesz rozmawiać czyli przeprowadź selekcję klientów, z którymi będziesz rozmawiać. Ta selekcja dotyczy takich kryteriów jak wielkość firmy, zatrudnienie, budżet klienta, osoba, która jest zainteresowana rozmową
  3. Wyznacz 3 główne potrzeby lub wyznawania Twojego klienta w nawiązaniu do sytuacji związanej z wirusem. Czyli jakie elementy będą powodowały efekt wow, który odróżni cię od konkurencji. Co pozwoli Cię odróżnić?: forma historii opowieści, od problemu do rozwiązania.
  4. Plan rozmowy z klientami – czyli już konkretny skrypt, który będzie Wam pomagał ponieważ rozmowa telefoniczna cechuję się tym, że mam mniej czasu i klienci nie zawsze będą chcieli prowadzić długie rozmowy.
  5. Sposób prezentacji oferty klientowi- czyli mam tutaj na myśli materiały, którymi się posługujesz. W swoich materiałach poświęcaj uwagę klientowi, a nie swojej firmie, czyli nie pisz o sobie, a o kliencie.

Ten artykuł  jest inspiracją do zmiany jakie możemy wspólnie zastosować u naszych klientów. Ponieważ moją misją jest to, abyśmy stawali się bardziej kreatywni i przedsiębiorczy, dlatego dzielę się z Tobą moimi przemyśleniami.

Dziękuję Ci za to, że czytasz moje artykuły i je komentujesz.

pozdrawiam,

Ewa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *