Jestem zwolenniczką podnoszenia efektywności przez nowoczesne strategie sprzedaży. Nowoczesne strategie sprzedaży tworzą cztery obszary:

Marketing – marketing to komunikacja z Twoim klientem w większej skali. Marketing daje Ci większy zasięg jako osobie która pracuję w firmie lub ma firmę. Jeśli twoja firma działa w B2B i jesteś handlowcem, najpewniej musisz poczynić wiele starań, aby  pozyskiwania klienta jest bardziej złożony, trwa często miesiące, a nawet lata(!). Marketing pozwala Ci patrzeć na biznes w dużej skali. Marketing pozwoli Ci na to, że nie będziesz myślał o sprzedaży małych kilku produktów, ale będziesz w stanie sprzedaż dużo więcej, ponieważ jeśli zbudujesz odpowiednie

Proces sprzedaży  – to ogół działań, jakie podejmują handlowcy, aby przeprowadzić klienta od pierwszego spotkania z ofertą do zakupu. Działania te muszą być uporządkowane, spójne, zaplanowane, a ich skuteczność systematycznie mierzona. Tym, co odróżnia „sprzedawanie” od „procesu sprzedaży” jest poziom świadomości, jak poszczególne działania wpływają na siebie. Gdy działania sprzedażowe ułożone są w proces tworzą efekt synergii – jedne działania napędzają inne i budują ich skuteczność. To nie przypadkowy zbiór zadań, ale przemyślana sieć, która prowadzi klienta do podjęcia decyzji zakupowej.